Sista veckorna

En fördel med tidsskillnaden i Mexiko är att när jag slutar jobbet på kvällen kan jag se Melodifestivalen direkt. Då har det redan gått i Sverige och finns redan uppladdat på SVT Play. På Lanzarote till exempel var problemet att programmet redan börjat när man kom hem, sen fick man vänta tills de hann ladda upp det. Då var det så sent på natten att man var tvungen att vänta till dagen efter. I Thailand likaså – det blev lång tid där man fick hålla sig undan Facebook och Aftonbladet för att inget skulle avslöjas.

Folk frågar mig hela tiden hur det känns nu när jag sagt upp mig. Är det spänt eller nervöst nu när Kina närmar sig? Ironiskt nog är det helt tvärt om. Jag har tidigare den här säsongen haft huvudet i en annan värld, inte varit mitt glada själv eller lika inne i arbetet som förr. Jag får erkänna att egot sved lite när jag inte vann Blue Spirit of the Month, vilket jag stolt kan säga att jag alltid gjort tidigare – det är min blogg, jag får skryta om det!

Så vill jag inte att min sista säsong ska vara. De senaste dagarna och förhoppningsvis resten av säsongen har det känts betydligt bättre. Som det brukar göra. Jag är gladare på kontoret och fokuserar till hundra på jobbet igen. Det blev så efter att allt föll på plats med visum och flygbiljetter och liknande. Skönt! Trots att jag inte får chansen att vinna någon mer Blue Spirit-award kör jag all in sista tiden!

Apropå sista tiden lägger jag ut gamla bilder på Instagram. En bild om dagen i de 18 dagar jag har kvar av karriären, från tidigare destinationer i kronologisk ordning. Det blir tre bilder per destination, och det var minsann inte lätt att välja ut så få bilder som ska representera varje plats.

Första bilden, från Sunny beach, kom ut i dag. Om du inte redan gör det, följ @jozii89 eller klicka här.

Och apropå flygbiljetter har jag nu biljetter bokade till Mexico City nästa vecka. Jag ska dit med Joselo och vi ska bo hos kompisar till honom. Två nätter i huvudstaden. Det blir ett bra sista minne från Mexiko 😀

2 reaktioner på ”Sista veckorna

  1. Hej Johan,
    Vi väntar på dig. Jag ska på resa till Danmark 22-27 Februari och råkar landa i Peking nästan samtidigt dom dig. Vi ses på flygplatsen.
    Pappa

Kommentera

