Novellsamlingen

Förr skrev jag ofta noveller. Sedan hade jag ett uppehåll på ett par år, men på senare tid har det blivit några stycken igen. Här kommer en översikt över de jag gärna delar med mig av, både nya och gamla.

Noveller på svenska, 2010-talet
  • Mats husdjur, 2014 – En pojke råkar ha ihjäl sina husdjur ett efter ett.
  • Albin, 2014 – Albin tycker om att klä sig i kvinnokläder, ett intresse som skapar problem under livets gång.
  • Byfånen, 2013 – En stark och seriös berättelse om en man som tror att Facebook är en verklig person.
  • Franz, 2012 – Franz iakttar ett självmordsförsök och reflekterar samtidigt över sin egen livssituation.
Noveller på svenska, 200o-talet
  • Skatten i sanden, 2009 – En målande berättelse med många djup och bottnar, om en liten flicka som sörjer en förlust på ett sätt som bara ett barn kan göra det.
  • Prästen som fördärvade gudstjänsten, 2008 – Om Gud, döden, ödet och inte minst mänsklighet.
  • Himlen, havet och vindarna, 2008 – I ett krigshärjat Danmark sitter Lotte vid en klippkant där hon genom iakttagelser över havet reflekterar kring sin vardag.
  • Dagen då hösten ringde blanden av träden, 2008 – Amanda iakttar världen omkring sig från ett fönster i ett café, och reflekterar genom andras handlingar över sitt eget liv.
  • Konstnärinnan, 2008 – En världsberömd konstnär målar sin livs bästa tavla, men kritikerna håller inte med.
  • En kärlek för döden, 2007 – Döden flörtar med en kvinna för att få med henne till den andra sidan, men hon vägrar förföras till den dag hon själv är redo.
  • Sanningens ögonblick, 2007 – En liten gris tar första stegen in i vuxenvärlden genom att lära sig flyga.
Klicka här för alla mina noveller på engelska!
Facebook-noveller

FB-noveller

Jag har en Facebooksida vid namn FB-noveller där jag lägger ut korta berättelser i delar som statusuppdateringar. Gilla sidan för att få sådana direkt på din tidlinje.

Kommentera

