Min musiksmak i 20 låtar

Jag älskar popmusik. Men jag har samtidigt en väldigt varierad musiksmak och med undantag av heavy metal slukar jag det mesta.

Jag spenderar en timme eller två varje vecka med att hitta ny musik. Jag ville göra en lista med 20 låtar, sådana som jag kommer tillbaka till igen och igen, år efter år. Det är inte nödvändigtvis min topp 20-lista, men det är 20 utvalda låtar som är tänkta att visa bredden av min musiksmak.

Jag hade tänkt börja med den hårdaste låten först och avsluta med den lugnaste. Så blev det också i stora drag, men det var svårt med allt däremellan. Därför valde jag att dela in listan efter genre.

Klicka här för att lyssna på hela listan på Spotify!

Rock

1. Eyes Wide Open – Wings Of Redemtion

2. System of a Down – Chop Suey!

3. Linkin Park – Giving Up

4. Volbeat – Fallen

5. P.O.D. – Youth Of The Nation

Rap

6. Eminem – Lose Yourself

7. The Black Eyed Peas – Like That

House/Club

8. Skrillex – Bangarang

9. Swedish House Mafia – One

10. Kid Cudi – Pursuit Of Happiness

Fartfylld pop

11. Icona Pop – I Love It

12. One Direction – Kiss You

13. The Cardigans – Lovefool

Långsammare pop

14. Jonas Brothers – Lovebug

15. Eric Clapton – My Father’s Eyes

16. Maria Mena – Viktoria

17. Ed Sheeran – Kiss Me

Visor (i brist på något bättra att kalla det)

18. Peter Jöback – Guldet Blev Till Sand

19. Vangelis – 12 O’clock

20. Janel Drewis – In The Pine

Klicka här för att lyssna på hela listan på Spotify!

Kommentera

