Fotoutmaning varje vecka 2014 ut

Jag har länge sneglat på fotoutmaningar där man varje vecka tar en bild på ett visst tema. Men jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag inte skulle orka fullfölja ett sådant projekt.

Men om jag arrangerar det själv då och själv får välja vilka utmaningar som ska vara inkluderade? Det kan göra hela skillnaden.

Resten av 2014 kommer jag varje måndag lägga ut ett nytt inlägg på temat ”Veckans Fotoutmaning”. Det borde bli 36 utmaningar totalt. 36 unika bilder som jag måste lägga lite mer tanke bakom, och förhoppningsvis kommer åtminstone några av dem hamna bland årets bästa.

I samband med varje utmaning kommer jag även att googla lite på temat och dela med mig av de tips jag hittar.

Delta i utmaningen

Vill du vara med? Om du gillar att fota, är aktiv på Instagram eller vill börja med det, haka på vettja! Klicka här för att följa kategorin ”Fotoutmaning 2014” här på bloggen och håll ögonen öppna efter en ny utmaning varje måndag.

Exempel på vad som kan komma att dyka upp:

  • Bokeh
  • Kontraster i svartvitt
  • Porträtt i naturligt ljus
  • Gatufoto
  • Panorama
  • Självporträtt
  • …och många fler idéer som jag har på lager!
Tagga i sociala medier

Om du lägger ut bilder tagna i samband med utmaningen på Instagram, Twitter eller andra sociala medier som tillåter hashtags, tagga med #portalensfotoutmaning.

Nu kör vi!

 

Kommentera

