Slutspurten i Kina

Nu har ”tanterna” åkt. Jag följde med dem till flygplatsen och vinkade av dem. Jag hoppas och tror att de hade tio roliga dagar i Kina!

Det blev inte mycket dötid från att de försvann till att nästa äventyr börjar. I kväll åker både mamma, pappa och jag nämligen iväg på våra respektive resor. Och vilka kontraster! Pappa ska på lyxig konferensresa till Dubai medan mamma och jag ska bo och resa så billigt vi bara kan genom Kina. Pappa i kostym och slips i världens coolaste storstad, mamma och jag i svettiga kläder och ryggsäckar på ett billigt tåg någonstans.

Och så mycket vi ska uppleva! Jag har verkligen längtat efter den här resan. Vi ska utforska världens största övergivna stad, vandra ”världens farligaste vandringsled”, se jättepandor och åka båt i tre dagar på världens tredje längsta flod. Kan det bli häftigare?

Kommentera

