Tillbaka i Peking

VI ÄR HEMMA!

Efter en helt fantastisk resa som just nu håller på att smälta in är vi tillbaka i Beijing. Vi har upplevt så mycket, träffat så många och haft superkul.

På grund av dåligt internet och det faktum att många hemsidor – inklusive WordPress där den här bloggen finns – är blockerade i Kina har det inte varit möjlighet att blogga under resan. De fotoutmaningar som har dykt upp varje måndag har varit skrivna på förhand och tidsinställda. Jag är glad att jag äntligen lyckas skriva det här.

Jag ska skriva en serie längre inlägg om äventyret så snart jag kan, men det kan hända att det först blir senare i veckan när jag är i Sverige. För ja, nu har jag min flygbiljett, och på tisdag bär det av. Jag stannar i Kungsbacka i ungefär en vecka, packar om, träffar lite kompisar och åker sedan vidare till London.

Jag har redan två jobb på gång. Ett som säljare hos ett företag som säljer nordiska möbler, ett som receptionist. Båda verkar intresserade men i båda fallen finns risken att jobbet försvunnit när jag kommer. I det ena fallet har vi redan diskuterat lön, i båda fallen har de bett mig återkomma så snart jag är i London för en intervju.

Det känns lite tomt att åka här ifrån nu. Jag missar dessutom pappa, som är i Danmark och inte kommer tillbaka till Kina förrän jag har åkt. Hur som helst vill jag säga stort tack till mina föräldrar för tiden här!

Kommentera

