25

Det blev en udda födelsedag med familjen samlad i Sverige utan mig. Men den blev lyckad ändå! Jag fruktade en repris av Bulgarien 2011 (som var som vilken dag som helst), men icke! 😀

Första firandet började faktiskt redan dagen innan, med en födelsedagsöl i en park vid midnatt tillsammans med en kollega. Själva dagen började med picknick-brunch i parken med några av de närmsta vännerna från huset. Frukt, ost, korv… och sång!

På eftermiddagen började jag jobba och för första gången någonsin på en födelsedag blev jag rejält överraskad av kollegorna! En champagneflaska, presentkort till New Look, David Beckhams deodorant och ett roligt kort. Gud vad vi skrattade och hade kul i receptionen!

Jag kom hem igen efter jobbet runt midnatt, till rumskamraterna som satt och spelade spel. Det blev ett roligt avslut på dagen 😀

De flesta som frågar hur gammal jag blev reagerar antingen med ett ”åh, fortfarande så ung!” eller ”25??? Jag trodde du var yngre!”

Båda är väl till min fördel, antar jag 🙂

Jag har försökt sätta 25 i perspektiv. Jag tänker på hur mycket jag har upplevt sedan jag var 20 – på bara fem år. Tänk att lika mycket till kan hända innan jag är 30!

25 är halvvägs till 50. Det vill säga att ALLT jag någon sin har upplevt, alla personer jag träffat och alla minnen jag har får plats inom ramen av de kommande 25 åren – det ger ju oändliga möjligheter till vad som kan hända innan jag fyller 50!

Och då är 50 ju fortfarande ungt, med stora delar av livet fortfarande framför en.

Någon la ut ett sånt där klyschigt citat på Facebook härom dagen, men som jag ändå tyckte var riktigt bra: ”Du lever bara en gång. Fel! Du lever varje dag. Du dör bara en gång.”

En reaktion på ”25

  1. Känns bra att du hade det så kul på din födelsedag. Vi hade det också helt underbart.
    Har verkligen ”levt” varje dag under Sverige vistelsen och samlat på mig många minnen. Vädret har dessutom varit bättre än man kunnat förvänta sig.

Kommentera

