Händer just nu, 27 november

Jag har inte bloggat på ett tag men här kommer det tredje inlägget på två dagar 🙂

Den senaste tiden har det blivit jul i London. De tände julbelysningen på Regent Street och i går kväll var jag och några kollegor på Hyde Parks Winter Wonderland. Hade förväntat mig ett vinterparadis, men fick ett nöjesfält. Kul var det i alla fall. Ett tyskt band spelade i ett gigantiskt tält och vi drack tysk öl. Det är tydligen vad britter anser vara typiskt jul. Tyskland.

Jag cyklade till Ikea förra veckan och köpte ljus och julbelysning.

Jag såg The Hunger Games: Mockingjay Part 1 härom dagen med vännerna från huset, och på söndag ska vi gå några stycken igen – så bra var den!

Jag har varit på dejt ett par gånger, men i båda fallen blir det ingen andradejt.

I morgon kommer familjen Johansson till stan. Vi ska fika vid Borough Market nära London Bridge efter jobbet.

När jag är hemma blir det som vanligt mycket bloggande. Här är några av mina aktiva projekt just nu:

  • Quadcopter Photography – Jag har flera gånger startat en fotoblogg men aldrig lyckats då jag saknat intresset att lägga upp nya bilder. Det har det ändrats på nu! På den här bloggen lägger jag upp en ny bild om dagen, samtliga tagna med min nya quadcopter. Varje onsdag lägger jag upp en quadcopter-video – egengjord eller hittad på Youtube.
  • Facebook-noveller – Den FB-sida där jag då och då lägger ut noveller i delar har en kompleterande hemsida där gamla noveller sparas. Inspirerad av utseendet på quadcopter-sidan har jag nyligen helt omdesignat FB-novellers hemsida.
  • Read an Interview – Det som tar mest tid varje vecka är RAI, min intervjublogg. Den har nyligen omdesignats helt och jag har sedan dess fått en massa positiv feedback på hur proffsig bloggen ser ut. Jag har ökat från runt 80 till närmare 400 aktiva följare på kort tid och många intervjuer har spritis långt på sociala medier.
  • Skrivguidens BloggskolaSkrivguiden är en av mina mer lyckade hemsidor då den har ett stadigt antal besökare varje dag och inte kräver att jag uppdaterar ofta (eftersom det inte är en blogg). Jag jobbar just nu på ett nytt projekt som ska publiceras på Skrivguiden – Bloggskolan. Vi får se om projektet blir klart.

Så där kom en summering på vad jag sysslar med. I december kör vi ”secret santa” här i huset, och i mitten av månaden flyger jag till Sverige 😀

En reaktion på ”Händer just nu, 27 november

Kommentera

