53 saker jag gjorde 2013

År 2014 är snart slut och jag hittade av en slump det här gamla opublicerade inlägget från 2013. Jag jobbar på en lista över de bästa ögonblicken under 2014, men i väntan på den tänkte jag dela med mig av förra årets höjdpunkter. Här kommer en lista över 50+ häftiga saker jag gjorde år 2013:

cropped-james-bond.jpg

  1. Firade min födelsedag i Sverige, något jag inte gjort på flera år.
  2. Dök i Thailand, betydligt coolare än mitt första dyk i Bulgarien två år tidigare.
  3. Besökte Phi Phi-öarna.
  4. Besökte stranden där filmen The Beach med Leonardo Dicaprio spelades in.
  5. Besökte James Bond Island där The Man With The Golden Gun spelades in.
  6. Firade Loi Krathong.
  7. Åt så mycket Phat Thai att jag knappt kan tänka på det utan att må illa.
  8. Träffade Dana för första gången sedan Molkom på en helgmarknad i Phuket. Världen är allt bra liten.
  9. Lobbyn låg på 18 våningen, och inte heller där ifrån var utsikten så tokig.

    Bangkok, bild tagen från Thailands högsta byggnad.

    Lunchade med min gamla lärare Helena i Kata, även det ett tecken på en liten värld.

  10. Åkte linbana till Sentosa Island i Singapore.
  11. Drack en Singapore Sling.
  12. Seglade longtail-båt i Phang Nga-viken.
  13. Solade på Freedom Beach.
  14. Festade på Bangla Road i Patong, en av världens bästa partyplatser.
  15. Spenderade två nätter ensam i Bangkok.
  16. Åkte båt från Rhodos till Turkiet.
  17. Tände ett ljus i Tsambika-klostret.
  18. Bilade runt Rhodos med familjen.
  19. Flög över Indien.
  20. Besökte tsunamimuséet i Khao Lak, platsen som drabbades värst.
  21. Såhär kul hade vi på teamdagen.

    Teamdag på Rhodos.

    Stod upp för Thailands kung varje gång jag gick på bio – det gör man alltid innan filmen börjar.

  22. Såg filmen The Impossible, om tsunamin, i en sal full av de människor som drabbades hårdast.
  23. Var på galamiddag på femstjärnigt lyxhotell.
  24. Promenerade bland antika grekiska ruiner.
  25. Drack sangria i Rhodos gamla stad.
  26. Snorklade i en cenote, en slags underjordisk grotta.
  27. Vandrade i ett gigantiskt grottsystem.
  28. Åkte zipline över en djungel.
  29. Var på lyxig vinprovning inne i en grotta i Mexiko.
  30. Firade jul i varmt regn på ett tak.
  31. Var på VIP-bio med soffor och drinkar istället för stolar och läsk.
  32. Låg på sjukhuset i magkramp – inte särskilt coolt, men ändå en upplevelse.
  33. Rökte vattenpipa på Rhodos bar street.
  34. Dansade på Den Glade Viking.
  35. Paddlade kajak i centrala Göteborg – har vi gjort förr, men alltid lika häftigt.
  36. Vi paddlade kajak i vallgraven i Göteborg.

    Vi paddlade kajak i vallgraven i Göteborg.

    Var på Coco Bongo, världens coolaste uteställe.

  37. Gav en häktad man mat i fängelset.
  38. Flög över Atlanten.
  39. Sov på hotell på paradisön Isla de Holbox.
  40. Upplevde mexikansk halloween, som är mer en hyllning till de döda än ett godisjippo.
  41. Rapellade ner i ett hål i marken.
  42. Hade fest med stort bål mitt ute i mörkret i djungeln.
  43. Besökte väldsarvet och mayaruinområdet Chichen-Itza.
  44. Tatuerade mig, två gånger.
  45. Fick besök av Regitze och Kristine.
  46. Besökte mayaruinen Coba.
  47. Besökte mayaruinområdet Tulum.
  48. Välsignades av en mayaindian.
  49. Bevittnade sporten Pok-A-Tok där mayaindianerna spelade boll till döden – dock i modern version utan dödsstraff.
  50. Vann en Ipad Mini.
  51. Startade tre nya bloggar.
  52. Upptäckte Youtube-kändisar, min känslodrog.
  53. Sa upp mig.

Palm tree

Kommentera

