Nya Zeeland 2016

Resan till Sverige kom och gick väldigt snabbt. Det var ju ganska kort tid också. Men samtidigt känns det väldigt bra att ha varit där även om det inte blev över julafton, och att ha fått träffa familjen i sin ”naturliga miljö”. För första gången sedan jag vet inte när var både barn och föräldrar samlade på samma plats.

Det blev även en hel del quadcopter-flygande. Det kommer att dyka upp filmer från både Kungsbacka och Rimforsa snart. En från Slätmon finns redan. Se den här, och glöm inte att ändra kvalitén till max:

Jag trodde att jag var klar med resandet och kom till London för att stanna på obestämd tid. Jag är ännu inte redo att lämna stan, men jag måste härifrån och resa mer innan det där med ”to settle down” blir på allvar. Jag är ju fortfarande ung. Efter flera veckor med olika tankar och flera bra samtal i dag har en ny långsiktig plan växt fram som inkluderar att lämna London sommaren 2016. Det ska den sommaren bli ett återbesök till Kina någon månad följt av backpacking i Australien och som avslut en ny ”permanent” flytt – till Auckland i Nya Zeeland.

Skiter sig Nya Zeeland som permanent boende kan jag alltid falla tillbaka på London eller Sverige.

Fram till 2016 blir det Island nu i maj, Ibiza i sommar och flera turer genom England och Irland när det passar. Jag måste utnyttja våren och sommaren nästa år. Nu är det mest kallt och blåsigt. Dessutom ska några av oss här i kollektivet flytta till något mer privat nu i februari eller mars, och någon gång 2015 lär jag börja leta efter ett nytt, mer välbetalt jobb.

Den här planen ger mig tid att spara pengar, att fortsätta utforska Storbritannien och att både stanna kvar på mitt nuvarande jobb som jag älskar men också ha tid att hitta något nytt utan att behöva känna att det bara är tillfälligt.

Jag har fått ny, välbehövd energi 😀

En reaktion på ”Nya Zeeland 2016

  1. Har ”snabbläst” din blogg senaste tiden. Nu har jag läst mera koncentrerat. Det är såå kul att få ta del av dina tankar, funderingar och planer. Ser Quadcopter filmerna igen och igen. Den över Slätmon är naturligtvis min favorit.

Kommentera

