10-årig återföresningsfest

I vår är det 10 år sedan jag slutade 9:an. Jag minns att någon sa ”vi ses på återföreningsträffen om 10 år!” Så i början på året skrev jag till mina klasskamrater med den lösa frågan: blir det något av den träffen?

Inte långt senare hade en klasskamrat fixat en Facebookgrupp till oss, en annan föreslagit datum och en tredje bokat bord. Det blir middag i Sönderborg i Påsk, den 4 april.

Jag har blandade känslor. Först såg jag verkligen fram emot det, bokade flygbiljetter direkt och tog ut semesterdagar. Men jag vet inte riktigt… flera har nu hoppat av och andra var inte ens med på idén från början. Middagen blir av, men med färre personer. Och det är påsk, så de flesta är upptagna med familjer. Jag känner det som att jag tränger mig på, och är rädd för att bli uttåkad och ensam. Jag kan komma på massor med andra saker jag hellre vill använda sju semesterdagar på!

Halva semestern ska spenderas i Köpenhamn. Jag har många vänner där, de flesta ex-kollegor som flyttat tillbaka till Skandinavien och som tidigare sagt ”vi måste ses snart!” och ”när kommer du till Köpenhamn?” En del av dem kommer nu med de klassiska halvt undanflygtiga ursäkterna om hur mycket det är på jobbet just nu, hur man inte rikigt har tid. Och de få som jag faktiskt har umgåtts med efter Fritidsresor och vet att de vill träffas är bortresta just den veckan. Det är ju trots allt påsk!

Lyckligtvis kommer Caroline till Köpenhamn! Vi ska bo hos en av mina kompisar, även om det också var en liten nödlösning i brist på annat. Tjejen jag skulle ha bott hos har inte plats till två. Jag ser Köpenhamn mer som en systerträff än den kompisåterförening jag hade tänkt mig – vilket i och för sig inte är så tokigt 😀

Hur Sönderborg kommer bli får vi se. Jag hoppas på att det blir en semester med låga förväntningar men positiva överraskningar! 😀

Kommentera

