Vår i London

Som jag nämnde i förra inlägget har det varit fantastiskt väder de senaste dagarna! Så här kommer en våruppdatering:

  • Jag bor kvar i kollektivet och kommer att stanna här snarare än skaffa lägenhet – i går hade vi vår första bbq och flera kvällar har vi suttit ute och druckit öl och bara pratat.
  • Vi var i parken härom dagen och fler parkhängsdagar lär det bli!
  • Vi promenerade i veckan till Tandem Center – närmsta shoppingområdet – och hängde på Café Nero i flera timmar. En skön solskenspromenad i gott sällskap!
  • Jag har startat en liten trädgård med örter, grönsaker och blommor.
  • En kille jag har träffat en del kommer tillbaka efter tre veckor i USA. Vi får de om vi återupptar kontakten (jag hoppas det) eller om det rinner ut i sanden. Om inget annat har jag en annan dejt senare i veckan – singelliv i storstan!
  • Min huskamrat Miki lyckades äntligen dra med mig till Heaven, ”The World’s Most Famous Gay Night Club”, efter att jag lyckades låta bli hela förra året. Varken hon eller jag är festprissar, men hon är dragqueen-fan (vilket jag inte alls är) och jag lovade att ge det en chans när hennes vanliga drag-kompis var bortrest. Vi ska dit på show igen den 30 april, och igen den 14 maj.
  • Island närmar sig – bara ett par veckor kvar!
En reaktion på ”Vår i London

Kommentera

