Det där med ensamhet och egentid

Det har visst blivit ett återkommande tema det där med mitt sociala liv vs mitt behov av egentid, som verkar vara större än hos de flesta. Jag trivs bäst för mig själv framför datorn när jag är ledig. Vill jag vara social är jag det gärna med ett kompisgäng och en film.

Jag har ju fördelen att bo och jobba som jag gör. Jag är social och har ett väldigt socialt jobb. Hemma är jag aldrig ensam eftersom vi bor så många här – bara nu när jag klev genom dörren har jag hälsat på fem personer innan jag hann börja skriva det här.

Vill jag vara själv sitter jag i sängen. Vill jag prata sätter jag mig i vardagsrummet. Vill jag festa går jag till ”stora huset” på andra sidan gatan.

Jag behöver alltså inte mer sociala kontakter i mitt liv. Därför blev det lite tokigt när jag träffade Jabbey, en lokal kille som bor i Soho. Vi kommer bra överens, har liknande intressen och det är skönt att få komme bort lite från huset ibland och umgås med någon jag varken bor eller jobbar med.

Problemet: Min perfekta kväll är en myskväll med film och takeaway. Hans perfekta kväll är på en pub eller nattklubb. Vi hade en stor diskussion om det i dag och jag har ingen vidare lust att spendera mina sista två månader i London på det viset. Vi får se hur det fortsätter.

Mina två sista månader ja… I slutet av augusti åker jag till Sverige för att fixa nytt pass och visum. Sedan Kina ett par månader. Och sedan Australien på obestämd tid. Framtiden känns väldigt planerad men ändå så oklar!

I övrigt har jag nystartat min intervjublogg… Mer om det blir det evt. i ett nytt inlägg 😊

Kommentera

