Londons tunnelbanestrejk

Det strejkas i stan just nu. Hela tunnelbanesystemet ligger nere i nästan två dygn. Ett effektivt sätt att stänga ner hela London.

Runt 200 extra bussar har satts i bruk. Jag valde dock att satsa på vanligt tåg, något jag brukar göra då det går aningen fortare. Problemet: Hälften av oss på platformen kom inte med. Det fanns INGEN plats kvar. Flera klämde sig i dörrarna och det dröjde ett bra tag innan tåget kom iväg från stationen.

Nästa tåg om 30 minuter.

Jag har börjat cykla till jobbet en dag i veckan. Hade ju passat perfekt i dag, men gjorde misstaget att låna ut min cykel. Först såg jag den inte på flera dagar, och när den väl kom hem igen var den trasig. I dag är den på reparation.

Nu sitter jag istället på buss 68 från Tulse Hill mot Euston. Helt OK, för det är en solig dag och skönt att åka buss 🙂

Kommentera

