Saker jag fortfarande måste göra i Storbritannien

Det är nu mindre än två månader kvar. Men jag har tre kriterier jag måste uppfylla på en ny bostadsort innan det känns som hemma: Besöka stans högsta punkt, köra bil lokalt, samt komma hem så pass kissnödig att jag rusar till toaletten utan att hinna ta av mig ytterkläderna.

Endast en av dessa har uppfyllts. På andra destinationer har alla tre klarats av ganska snabbt. Den med toaletten brukar vara sist. Kanske är det därför London alrig har känts som hemma på samma sätt.

Hur som helst får jag evt chansen att köra bil nästa söndag när vi ska till Colorrun i Brighton. Alternativt kanske vi hyr bil och åker till Wales i augusti.

Jag har fortfarande inte varit uppe i The Shard, västeuropas högsta byggnad. Den står också på att-göra listan.

Kommentera

