Bristol

Sommarens andra tunnelbanestrejk är i full gång. Det blir cykeln – eller en proppfull buss eller tågvagn – till jobbet senare i dag.

Min biljett från London är bokad: 28 augusti flyger jag till Göteborg. Stannar i Sverige i upp till en månad. Därefter blir det transsibiriska järnvägen till Beijing!

Jag har en hel del videomaterial att redigera. Bland annat två utflykter under Sverigesemestern. De kommer förr eller senare 🙂

Jag har även 500+ bilder från en dagsutflykt Miki och jag gjorde till Bristol i går. Hon lämnar UK på söndag och Bristol var vår sista ”to do” som vi ännu inte checkat av. Bristol är staden där Skins spelades in, och vi spenderade dagen med att gå runt och återskapa scener och ta bilder.

Miki var den första jag träffat som direkt kände igen min Skins-tatuering. Dagen i Bristol påminde mig om varför jag gjorde den och vad jag betyder. Så många lager och råa känslor i den serien, och jag ser upp till och inspireras av alla som kan skapa något så komplext.

Självklart blev det vanlig sightseeing också. Vi tog bussen från London tidigt på morgonen och bussen tillbaka sent på kvällen, så vi hade hela dagen på oss och den spenderades till fots. Kombinationen av urval från Tripadvisors topp 10-lista och Skins inspelningsplatser gjorde att vi fick se en rejäl bit av staden. Hade jag bott kvar i landet hade jag kunnat tänka mig att flytta dit. En väligt kulturell stad.

Jag håller även på med lite andra projekt, till exempel Dahlberg Text & Design. Andra projekt håller jag hemliga tills vidare 🙂

Kommentera

