Veckans underhållning

Sitter du och har tråkigt någon dag? Jag tänker mamma när pappa är ute på affärsresa, eller farmor när hon har nyktrat till efter ett symöte.

Apropå att nyktra till, mamma jag hoppas att du förstår att jag överdriver på Facebook. Jag sytter inte hr som tt fyllo. Sitr int här sm ett fllylo. Sitter inte här som ett fyllo.

Jag tittar ytterst sällan på TV men sitter på Youtube varje dag. Därför tänkte jag dela med mig av några av veckans favoriter. Sju stycken, ett klipp för varje dag 🙂

 

1. Wanda Sykes och Ellen Degeneres

Jag tittar på nästan alla klipp Ellen lägger upp. Älskar hennes talkshow! Men extra bra är det alltid när Wanda Sykes är med, som brukar prata om sina barn. Sjukt rolig kvinna!

2. Olly Alexander dansar

En samling klipp på sångaren i mitt favoritband Years & Years, när han dansar på scen.

3. Graham Norton gästas av Arnold Schwarzenegger, Cara Delavigne, Jake Gyllenhaal, Emilia Clarke och Tinie Tempah

Graham Norton är underhållningsvärldens svar på Skavlan. Skavlan samlar kända och okända författare, folk som har upplevt saker och musiker med djup. Graham Norton samlar världens underhållningselit, från skådespelare, till musiker, till komiker. Vad han och Skavlan har gemensamt är att de sätter alla gäster på soffan samtidigt, inte intervjuar dem en i taget.

Just det har avsnittet var extra magiskt! En otrolig soffa! Tänkte först visa ett kortare klipp, men vad tusan, här får du hela avsnittet (45 minuter)! En actionhjälte sitter bredvid The Mother of Dragons (Game of Thrones), som sitter bredvid Jake Gyllenhaal, som sitter bredvid en supermodell, som sitter bredvid en rappare. När Emilia och Cara har ögonbrynsbattle… klockrent! 😀

 

4. Troye Sivans musikvideo ”Fools”

 

Först släppte han låten ”Wild” med en musikvideo om två killar som varit vänner sedan de var barn och som när de växer upp blir mer än bara vänner. Den videon var helt OK, den första i en serie av tre musikvideor som tillsammans berättar en historia om de två pojkarna. I dag kom del två, till låten ”Fools”. Wow! Jag blir lite tårögd. Jag är inget fan av Troye som sångare, men det är såhär man ger ut musik i dagens mer fria marknad.

5. Ellens superfan

Försök titta på det här klippet utan att skratta.

6. Skrattattack på tunnelbanan – alla skrattar med!

Försök titta på DET HÄR klippet utan att skratta!

7. Viola Davis tacktal på Emmy-galan

Jag hade aldrig hört om Viola Davis tidigare. Folk chockades när hon började prata om vita kvinnor under sitt tacktal. Är hon full? Var vill hon komma med det här? Ska hon skämma ut sig? Icke! Hon citerade en man från 1800-talet. och höll sedan ett kort men strålande tacktal om jämställdhet.

Och där har vi det 😀 Sju Youtube-filmer du kan titta på i din ensamhet. Det gjorde jag 🙂

En reaktion på ”Veckans underhållning

Kommentera

