Kortspel: Högsta Budet

Mitt kommande kortspel med geocaching-tema inspirerade till ett andra kortspel: Högsta Budet, ett mer livat spel som jag har haft väldigt roligt med tillsammans med vänner och familj. Där geocaching-spelet uppmanar till spel i tystnad (alla är så koncentrerade) är Högsta Budet mycket mer socialt.

Högsta Budet är i stort sett klart. Jag har en engelsk version som ska marknadsföras i USA, där spelet trycks, samt en svensk version på allmän begäran. Kul att i stort sett alla jag spelat med sagt att de gärna vill köpa ett ex 😀

Den svenska versionen trycks även den i USA, för ska jag trycka i Sverige måste jag trycka i några hundra ex för att ett tryckeri ska gå med på det. Det innebär att kostnaden inklusive frakt till Sverige blir något hög: ca. 470 kr. för ett spel.

Eftersom jag vill att så många hushåll som möjligt ska ha ett ex säljer jag dock till just tryck- och fraktkostnaden, alltså ingen vinst till mig! Dessutom blir det betydligt billigare om vi är många som beställer samtidigt, så nu samlar jag ihop till en gruppbeställning till Kungsbacka! Om du bor i Kungsbacka, har möjlighet att hämta spelet där eller vet att du kommer att träffa mamma och pappa i höst så vore det jättekul om du vill vara med på beställningen 😀 

  • Om vi tillsammans beställer 3 spel blir kostnaden 250 kr/spel.
  • Om vi beställer 10 spel blir kostnaden 195 kr/spel.
  • Om du inte bor i Kungsbacka men vill beställa ändå hem till din egen address kostar det 470 kr.

Jag har gjort lite sista ändringar/förtydliganden i regelboken samt fixat grammatiken på spelkorten. Jag vill gärna själv se ett testexemplar innan jag börjar sälja så det dröjer några veckor till innan spelet är helt klar. Om du är med och beställer nu, räkna med att du får spelet om 1-2 månader.

Mejla mig om du vill beställa, och om du vill beställa fler än ett exemplar (det är ju jul snart 😉 ): jozii89@gmail.com 🙂

Kommentera

