London 2016, del 2 + Sverige

Det var bara den där allra första dagen, då allt var nytt och gammalt på samma gång, som känslorna svämmade över. Det blev för många återseenden och avsked på en och samma dag helt enkelt.

Resten av de två veckor jag snart varit här har varit underbara! Jag föll in i den nya rollen direkt. Jag har anställt två nya receptionister. Infört nya policys och hävt några gamla för att skapa en mindre komplicerad och mer streamad arbetsmiljö. Jag har gjort veckoscheman, fixat en överbokning, pusslat om hur städteamet fördelar sina arbetsuppgifter och suttit i designmöten om vår restaurangs framtid och utveckling. Beställt nya skyltar till entrén och löst problem i receptionen av typen ”jag kräver att få tala med din chef!”

Men sommarens höjdpunkt har kommit lite i skymundan här på bloggen: Sverige! Först veckorna i Slätmon, Rimforsa och Kungsbacka med släktträffen och lugna dagar på landet. En perfekt kombination. Sedan denna helg som inkluderade en blixtvisit till Kungsbacka med en mini-släktträff i fredags och en fantastiskt rolig kräftskiva med gamla vänner i går kväll. Jag önskar att jag kunde flyga till Sverige varje helg!

Nu sitter jag åter på mitt rum i London och äventyret fortsätter 🙂

Kommentera

