Gott Nytt År 2016/2017!

Jag tänkte skriva ett lååångt inlägg om året som gått, som jag brukar. Men det går bara inte. Året har varit för speciellt för att kunna summera på det sättet.

Istället nöjer jag mig med att säga gott nytt år! Gott nytt åt till alla jag inte får fira med runt om i världen (inte minst hemma i Sverige, som jag fortfarande efter alla dessa år kallar för just ”hemma”), och till alla som jag får fira med i London.

2016 känns speciellt, både politiskt, världsligt och privat. Och jag har insett att det beror på en enkel faktor: jag har inte haft kontroll. För första gången har allt skett spontant, plötsligt, oplanerat. Omvärlden har visat sitt sanna jag, både i media och på hemmaplan. Alla möten, händelser och upplevelser som visat att man bara är en droppe i ett stort hav har ändrat min världsbild och fått mig att växa som person.

2016 var året då jag insåg att jag kan bli tjock, och det var nog den största insikten av alla.

Tack till alla som varit en del av det.

Kommentera

